onsdag 24 november 2010

Samtal med Julie, onsdag kväll

Julie: Jag är kär i dig, pappa.
Jag: Jag är kär i dig, Julie!
Julie: Jag vill gifta mig med dig.
Jag: Ja...men du vet, man ska helst inte gifta sig med sin pappa.
Julie: Jag vill inte att du gifter bort mig. Jag vill gifta mig med dig!
Jag: Den kille som får gifta sig med dig kommer att bli väldigt lycklig.
Julie: Jag vill gifta mig med DIG. Jag vill titta på tv med dig, jag vill prata under täcket med dig, jag vill titta på månen med dig, jag vill äta mat med dig, jag vill titta på nyheterna med dig och jag vill titta på stjärnorna med dig.
Jag: Men allt det där kan vi göra utan att gifta oss, vet du.
Julie: Vi ska ha blommor och jag ska ha krona. Och du ska ha sån här vit skjorta!

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...